אודות הבלוג

מי שכותב על פרשת השבוע, טוב יעשה אם יוסיף תמונה לכתיבה שלו – זה מושך את העין ומראה על טוב טעם.
אלא שהתמונה היא לא קישוט ששמים בסלון כי מישהו קנה ולא נעים לנו ממנו.

יצירת האומנות של רובנס, רמברנדט או שגאל היא פרשנות בפני עצמה. היא דרישת שלום מתקופות שונות בהן האמינו בני האדם באמונות שונות והתייחסו לתנ"ך, לאומנות ולקשר ביניהם בדרכים שונות.

ברכת הבנים של רמברנדט היא לא איור – היא אמנם אומרת משהו אוניברסלי על ברכה, משפחה, זקנה ומוות – אבל היא גם רמברנדיט מאוד בתפיסתה את התנ"ך ואת האנשים שחיו בו.

מעבר לכך, יש בפרשת השבוע הזדמנות להפגיש שני ענקי יצירה – היצירה הספרותית והמוסרית המפעימה של התנ"ך, והיצירה הפלסטית המגוונת; בשני סוגי היצירה נמצא את האדם ושמחותיו, פחדיו וחלומותיו. בשתיהן יפגשו השגשוג והניוול; האהבה והקינאה; התקווה והאכזבה; האדם וכל אשר לו.

כך שהכוונה בבלוג הזה היא פחות להתייחס ליצירה שנכתבה על הפרשה הספציפית – כמו במקרה 'ברכת הבנים' של רמברנדט – אלא יותר ליכולת ליצור ולהפגיש את הסיפור התנ"כי עם האומנות הפלסטית. אותה אהבה גדולה וקשה בין יעקב ורחל מופיעה גם בציור הנאהבים של פיקאסו, למשל.

הבלוג יתחיל מבראשית וינסה לבחור את הפסוקים והיצירות לאותו שבוע – כאב ראש לא קטן ואתגר – בעיקר בגלל שאי אפשר להביא הכל ויש מהכל וטוב והרבה.

בתקווה לברכה והצלחה
מיכל

אפשר לקרוא עלי כאן  

אברהם גיא ברכיל, אדם למעלה ולמטה

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s